ATAYURDUMUZ OĞUZ TOPRAKLARINDA BİR HAFTA

15-23 Nisan 2024 tarihlerinde Kazakistan' ın Türkistan eyaletine gittik. Fethiye Edebiyat Grubu organizasyonuyla Fethiye, Dalaman, Ula, Aydın, Antalya, Adana, Mersin, Hatay, Kahramanmaraş ' dan 19 şair, yazar ve şiirsever Antalya' dan direkt Çimkent' e gittik. Orada Azerbaycan ' dan gelen 2 arkadaşımızla buluştuk. O gün akşama kadar Çimkent programlarını gerçekleştirdik ve akşama doğru Türkistan ' a hareket ettik.

Benim için Türkistan'a gitmenin çok önemli 2-3 nedeni vardı.Her şeyden önce atayurdunuz olan Oğuz topraklarında olmanın mutluğunu ve onurunu yaşayacaktık. Sonra, Türk Tasavvufu' nun önde gelen ismi Hace Ahmet Yesevi ' nın doğduğu topraklarda huzur bulacaktık. Ve de Ahmet Yesevi Felsefesi üzerine dünyada tek isim olarak kabul ettiğim Ahmet Yesevi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. DOSAY KENJETAY hocamla buluşacaktık.

Bu heyecanla vardık Türkistan ' a. Prof Dr . Gülnaz Fayzulla ve Prof. Dr. Dosbol  İslam hocalarımın müthiş organizasyon performansıyla rüya gibi bir hafta geçirdik ve hepimiz inanılmaz mutlu olduk.

Yemekler zaten saray sofraları gibi muhteşemdi. İkramda bulunan herbir dosta sonsuz teşekkürler.

Oğuz boylarının kurulduğu ve ilk yaşadığı dağların zirvelerindeki mekanlarda gezi yaptık. Keçeden yapılan atalarımızın yaşadığı çadırlar kurdular ve içinde yer sofrasında muhteşem bir ziyafet verdiler. Ata topraklarından alarak yurdumuza getirdik.  Bizleri dağların zirvesinde ağırlayan Sayram Meclis Başkanı vali Serzhan Baisbayev' e sonsuz teşekkürler ediyoruz. Bu zirvedeki Oğuz topraklarına ziyarete gelen ilk edebiyat grubu olduğumuzu duymak ise bizi çok mutlu etti.

Özbekistan' dan uzun bir yolculuktan sonra bize katılan Hasiyet Rüstem ve Shermurod Subhan dostların bir geceliğine de olsa bize katılarak sohbet etmeleri de ayrı bir mutluluktu.

Uluslararası Turizm ve Otelcilik Üniversitesi ne kadar güzel hazırlanmıştı. Öğrenciler harika bir DOMBRA resitali verdiler. Şiirler okundu, kitaplar imzalandı. Fotoğraflar çektirildi. Çok mutlu olduk.

Ahmet Yesevi Üniversitesi ' nde de aynı güzellikler yaşandı. DOSAY KENJETAY hocamızla aynı masayı paylaşmak ise benim için inanılmaz mutluluktu. Şükürler olsun .DOSAY hocamla buluşmayı nasip eden Allah' ıma bin şükür.

Arslan Baba Türbesi, Ahmet Yesevi Türbesi' ni ziyaret ettik, dualar okuduk. Farabi' nın doğduğu mekana gittik, odaları gezdik.

Son gün hatta son gece Dosbol İslam hocamızın verdiği ziyafet dudak uçuklattı. Hayran kaldık bu muhteşem sofraya.

Ve rüya gibi bir geziden sonra yurdumuza sağ salim döndük çok şükür.

Bu rüyayı bize yaşatanProf. Dr.  Gülnaz Fayzulla hocama ve Prof. Dr.  Dosbol İslam hocama teşekkür etmek kâfi gelir mi bilmem. Yine de sonsuz teşekkürler ediyorum. İyi ki varlar!

Coşkun Foto (4)Coşkun Foto (3)Coşkun Foto (2)Coşkun Foto (1)