Fethiye’nin Yanıklar Mahallesinde bulunan Karaot plajında çadır ve karavan tatili yapanlar yoğunluk oluşturuyor. Bütçelerine uygun tatil yapmak isteyenler yanlarında getirdikleri çadır ve karavanlar ile sakin tatilin keyfini çıkarıyor. Konaklamayı şehirden uzak, uygun bütçeli ve sakin bölgelerde yapmak isteyenler plajlardaki ormanlık alanlara kurdukları karavan ve çadırlarla uzun süreli tatil yapıyor.

Böylelikle daha uygun maliyetlere uzun ve farklı bir tatil yaptıklarını belirten yerli ve yabancı turistler, Fethiye’de çadır ve karavanlara özel alanların bulunmasını da istiyor. Karaot plajında su ve tuvalet sıkıntısı çektiklerini söyleyen tatilciler Fethiye gibi bir yerde böyle imkânların olması gerektiğini belirtiyor.

“Fethiye’yi Çok Beğendik”

İstanbul’dan Fethiye’ye tatile gelen Adil Akbaş, tatilini Karaot plajında çadırda geçiriyor. Fethiye’de tatil yapmayı çok sevdiğini belirten Akbaş, “Karaot plajı gerçekten çok güzelmiş. Burada ikinci günümüz, ama birkaç gün daha kalacağız. Burası esmese çok sıcak, çok da nem var. Gece bakıyorsunuz uyuduğunuz zaman ıslanabiliyorsunuz. O kadar çok nem var burada. İlerleyen senelerde gene gelmeyi düşünüyoruz. Gerçekten burayı çok beğendik, muhteşem bir yer. Burada caretta carettaların da yuvaları var. İzleyemedik ama korunmasını çok beğendik” diye konuştu.

“Her Yer Parsellenmiş”

Konuşmasına devam eden Adil Akbaş, “Türkiye'de artık her yer parsellenmiş. Biz çadır kurmak isteyenler, karavan kurmak isteyenler genelde alan bulamıyoruz. Yani her yeri işgal etmişler. Dolayısıyla biz de bundan biraz muzdaribiz. Ancak böyle alan buluyoruz. Bulduğumuz zaman da yerleşiyoruz, çadır kuruyoruz, tatil yapmaya çalışıyoruz. Her yer parsellenmiş ve çok pahalı. Emekliler veya ne bileyim düşük gelirli arkadaşlar bir şekilde karavan alabiliyorlar, otellere gidemiyorlar. Biz de emekliyiz, nihayetinde arabamızla çıkıyoruz. Çadır kurmak istiyoruz. Pek ciddi alanlar bulamıyoruz. Bulduğumuz yerlerde de yangınlardan dolayı bazen kaymakamlık izin vermiyor, bazen valilik izin vermiyor. Ama böyle alanlar halka sunulmalı. Mesela Karaot plajında su ve tuvalet sorunu var. Umarım bu sorunlar giderilir” şeklinde konuştu.